Niemiecki koncern decyduje się na odświeżenie gamy silników. Nowy turbodiesel o pojemności 1,6 litra oznaczony jako CDTI ma zastąpić odmiany dwulitrowych oraz nieco słabszych silników wysokoprężnych.
Warto zauważyć, że silnik 1,6 CDTI ECOTEC jest pierwszym motorem w gamie Opla, który już w tej chwili spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6. Jest to możliwe między innymi dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku silnika wykonanemu z aluminium. Wprowadzana jednostka napędowa stanowi część planu Opla, według którego do końca 2016 roku ma zostać zaprezentowane 23 nowe modele samochodów oraz 13 nowoczesnych silników. Tylko w tym roku oprócz motoru 1,6 CDTI ECOTEC zaprezentowane zostaną jeszcze dwie inne jednostki napędowe.
Głównymi założeniami przy projektowaniu opisywanego silnika była maksymalna redukcja poziomu hałasu oraz wibracji, zwiększona kultura pracy przy jednoczesnym ograniczeniu poziomu spalanego paliwa. W porównaniu do dotychczas produkowanych dieslów o pojemności 1,7 litra zwiększeniu uległy odpowiedni moc i moment obrotowy silnika (do 136 KM oraz 320 Nm). Równie dobrze prezentują się podawane przez producenta wyniki spalania, które są o nawet 10% korzystniejsze w porównaniu do znanych, dwulitrowych konstrukcji Opla. Silnik ten będzie dostępny w wielu wariantach mocy. Jego produkcja ruszy wiosną bieżącego roku w węgierskiej fabryce Opla w Szentgotthard.
Brak komentarzy.