Opel Tigra to samochód, który zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych samochodów niemieckiego koncernu. Pomimo upływu lat nadal model ten jest dość często spotykany na polskich drogach. Czym zawdzięcza swoją popularność?
Opel Tigra został oficjalnie zaprezentowany w 1993 roku podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Wzbudził spore zainteresowanie przez co General Motors już rok później zdecydowało się rozpocząć seryjną produkcję. Od początku model ten miał trafić w ręce młodych osób, które marzą o samochodzie sportowym, ale nie dysponują wystarczającym budżetem, aby zrealizować swoje marzenia.
Tigra została stworzona w oparciu o Opla Corsę B. Z Corsy wykorzystano m.in. płytę podłogową oraz silniki. Nadwozie o linii coupe zostało natomiast zaprojektowane od początku. Samochód wewnątrz oferuje ilość miejsca wystarczającą dla dwóch osób – z tyłu co prawda można znaleźć kanapę, ale ilość przestrzeni na nogi sprawia, że niezależnie od wieku ciężko jest się tam dostać i stamtąd wydostać. Bagażnik Tigry jest niewielki – oferuje zaledwie 215 litrów przestrzeni bagażowej, ale mając na uwadze sportowy charakter auta nie ma się co dziwić. Sportowy charakter przeważnie idzie w parze ze sztywnym zawieszeniem – tak jest również w przypadku Tigry. Podróżowanie na nierównych, polskich drogach z pewnością nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy.
Gama silników Opla Tigry nie jest zbyt bogata. Przez cały czas produkcji ten mały Opel oferowany był wyłącznie z dwiema jednostkami napędowymi – 1.4 (90 KM) oraz 1.6 (106 KM). Oba silniki zasilane były benzyną. Skąpy wybór silników nadrobiono w postaci dość dobrego, podstawowego wyposażenia. Już w standardzie można było znaleźć centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie otwierane szyby oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy. Wersja z mocniejszym silnikiem posiadała dodatkowo poduszkę powietrzną pasażera oraz system ABS.
Brak komentarzy.