General Motors zmieniło strategię w sprawie Opla. Według najnowszych planów Opel ma być synonimem prestiżu na wszystkich rynkach motoryzacyjnych.
Jednym z pierwszych działań ma być utworzenie osobnej marki na rynku australijskim. Samochody Opla nie będą oferowane jako popularne Holdeny. Ople mają być oferowane pod oddzielną marką, która ma stanowić o wyższym statusie niemieckiego koncernu.
Holden to wraz z Fordem najpopularniejsze marki samochodowe w Australii. Pod nazwą niektórych Holdenów oferowane do tej pory były modele Opla jak m.in. Astra, Corsa czy Vectra. Od pewnego czasu GM postanowiło wprowadzić zmiany. Astra została zastąpiona przez Chevroleta Cruze, w miejsce Corsy został wprowadzony model Aveo, a zamiast Vectry zdecydowano się wprowadzić niesprzedawany na rynku polskim model Epica. Potwierdzeniem informacji o utworzeniu dwóch osobnych marek jest zapowiedź General Motors o wprowadzeniu Opli w postaci osobnej marki. Pierwszymi modelami oferowanymi pod skrzydłami Opla będą Astra, Corsa oraz Insygnia.
Oprócz wspomnianych działań wysokie aspiracje szefostwa Opla, które mają na celu wprowadzenie niemieckiego koncernu na drugie miejsce w klasyfikacji producentów samochodowych (aktualnie Opel znajduje się na trzecim miejscu, ustępując Volkswagenowi i Fordowi). W tym celu zdecydowano się zwiększyć ilość punktów sprzedażowych w takich krajach jak Rosja, Chiny, Turcja, Izrael czy Chile, ale również na kontynencie afrykańskim i na Bliskim Wschodzie.
Brak komentarzy.