Niemiecki koncern motoryzacyjny pozostaje na fali wznoszącej. Początek 2015 roku jest obiecujący dla firmy Opel, której tylko w styczniu udało się odnotować przeszło 72 tys. rejestracji nowych samochodów w Europie, co stanowi rewelacyjny wynik na tle głównej konkurencji.
Wynik Opla sprawia, że niemiecka firma stała się najszybciej rozwijającym się producentem samochodów w Europie. W styczniu 2015 roku wzrost całego rynku motoryzacyjnego w Europie na tle analogicznego okresu minionego roku wyniósł niespełna 1%, podczas gdy Opel zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 7,4%. Wynik dokładnie 72 200 rejestracji nowych samochodów w Europie sprawia, że to Opel zanotował najlepszy wynik zarówno w porównaniu ze swoją lokalną konkurencją, czyli BMW, Audi czy Mercedesem, jak i wiodącą m.in. w naszym kraju Skodą.
Taki wzrost sprzedaży nie byłby możliwy bez zachodniej części Europy, gdzie nowe Ople sprzedawały się zdecydowanie najlepiej. Najlepszy wynik rejestracji nowych samochodów Opla zanotowano w Portugalii, gdzie sprzedano łącznie niespełna o 65% więcej aut niemieckiego koncernu w zestawieniu z pierwszym miesiącem 2014 roku. Oprócz tego, zauważalne wzrosty zanotowano także we Francji (34%), we Włoszech (29%) oraz Hiszpanii (23%). Ople w styczniu 2015 roku sprzedawały się także bardzo dobrze w Polsce, gdzie wzrost sprzedaży w porównaniu ze styczniem 2014 roku wynosił ponad 30%.
Jeżeli chodzi o konkretne modele, to tutaj największą popularnością cieszyła się najnowsza odmiana Opla Corsy (łącznie 22 tys. egzemplarzy, wzrost o 45% w zestawieniu ze styczniem 2015 r.). Na drugim miejscu, ale ze znacznie gorszym wynikiem uplasował się Opel Adam (4,5 tys. nowych rejestracji, wzrost o 32%).
Opel notuje poważne wzrosty sprzedaży,
i bardzo dobrze, to marka z piękną historią i trzymam mocno kciuki żeby jeszcze pokazali pazur
świetnie, że tak poszli do przodu, niech rozwijają się szybko i tworzą nowe projekty 😀 całkowicie pobili konkurencję, więc to już coś znaczy, myślę, że jak tak dalej będzie im dobrze szło to niedługo uda im się zdobyć stanowisko lidera na europejskim rynku.