Opel Adam to niemiecka propozycja małego, miejskiego samochodu. Auto wpasowane jest w segment samochodowy A i jego główną konkurencją wydaje się być Fiat 500.
Oficjalna prezentacja Opla Adama miała miejsce podczas zeszłorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. O tym, że jest to niezwykle ważny samochód z punktu widzenia niemieckiego koncernu najlepiej świadczy jego nazewnictwo na cześć założyciela firmy – Adama Opla.
Samochód ma być przede wszystkim stylowy, praktyczny oraz musi wyróżniać się z tłumu. W tym celu nadwozie posiada wiele przetłoczeń, a nietypowo umieszczone światła oraz specyficzny dach z pewnością czynią Adama samochodem wyjątkowym.
Opel Adam oferuje niestandardowe wersje wyposażenia. Do wyboru otrzymujemy wersję Jam (kolorową), Glam (elegancką) oraz Slam (sportową), ale możliwość ich dowolnej konfiguracji pod kątem użytkownika jest naprawdę nieograniczona. Trzy kolory dachów oraz osiemnaście rodzajów wersji kolorystycznych wnętrza to tylko niektóre rzeczy, które możemy dobierać w zależności od upodobań. Wewnątrz samochodu możemy znaleźć sporą ilość gadżetów znanych z samochodów klasy wyższej. Opel po raz pierwszy w segmencie A zastosował funkcję asystenta parkowania drugiej generacji. System ten uruchamia się za pośrednictwem przycisku na tablicy rozdzielczej, po czym otrzymuje się informację w momencie, gdy auto znajdzie się w pobliżu odpowiedniego miejsca parkingowego. W dalszej kolejności system automatycznie obsługuje kierownicę i bezpiecznie ustawia samochód na miejscu parkingowym, a kierowca odpowiedzialny jest za obsługę hamulca oraz sprzęgła.
W podstawowej wersji Opel Adam współpracuje z silnikiem o pojemności 1.2 litra, który generuje moc 70 KM. Dla osób, które wolą mieć nieco więcej wrażeń z jazdy specjalnie przygotowano kolejne dwie, benzynowe propozycje – silnik 1.4 generujący 87 lub 100 KM. W najmocniejszej konfiguracji samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w przeciągu 11,5 sekundy.
Opel Adam to samochód miejski, przez co nie można się spodziewać rewelacji jeżeli chodzi o ilość miejsca we wnętrzu. Podróż na tylnej kanapie z pewnością nie należy do najbardziej komfortowych czynności, a przestrzeń bagażowa również nie jest imponująca (zaledwie 170 litrów). Całkiem inaczej wygląda podróż z przodu, gdzie nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na brak komfortu. Podstawowa wersja Opla Adama to koszt 42 900 zł.
Brak komentarzy.