Niemiecki producent samochodowy wprowadza nową odmianę Opla Zafiry. Auto będzie wyposażone w sekwencyjny, podwójnie turbodoładowany silnik diesla.
Pod maską odmiany Tourer BiTurbo pracować będzie silnik 2,0 CDTI BiTurbo o mocy 195 koni mechanicznych. Umożliwi on rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w czasie 8,9 sekundy oraz rozwinięcie prędkości maksymalnej z rzędu 218 km/h. Patrząc na te osiągi wydaje się, że wysokoprężna jednostka napędowa może być paliwożerna – nic bardziej mylnego. Według danych Opla samochód będzie palił około 5,6l/100 km.
Cała paleta silników odmiany Tourer obejmuje 5 silników diesla, 4 benzynowe oraz jednostki napędzane LPG oraz gazem ziemnym. Z czterocylindrowym silnikiem CDTI BiTurbo współpracować będą dwie turbosprężarki o różnych średnicach. W zależności od zapotrzebowania mocy będą one się uruchamiały osobno, lub jednocześnie.
Auto wyposażone będzie w układ foteli Flex7. Trzeci rząd siedzeń w zależności od aktualnych zapotrzebowań można złożyć, zwiększając tym samym przestrzeń bagażową. Przy przewożeniu pięciu osób bagażnik może pomieścić 710 litrów załadunku. Osoby podróżujące Zafirą nie mogą narzekać na brak schowków i przegródek, których łącznie jest 30. Na wyposażeniu auta znajduje się również kamera Opel Eye, ochraniająca samochód przed niekontrolowaną zmianą pasa oraz wykrywającej znaki drogowe.
Opel zaczął już zbierać zamówienia na wersję BiTurbo. Ceny od jakich będzie można zakupić prezentowany model to 123 650 zł. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów już w kwietniu.
Brak komentarzy.