Końcem lipca bieżącego roku na rynku pojawiła się najmocniejsza odmiana Opla Astry pod tajemniczą nazwą OPC.
Pod maską najnowszej Astry gości 2-litrowy silnik generujący moc 280 KM między innymi dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbodoładowania. Moment obrotowy utrzymuje się na poziomie 250 Nm, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6 sekund. Prędkość maksymalna Opla Astry OPC to 250 km/h. Moment obrotowy jest o ¼ lepszy w porównaniu do poprzedniej Astry OPC. Niewątpliwym sukcesem jest utrzymanie niższego poziomu spalania w porównaniu z poprzednikiem. Nowy Opel Astra OPC w cyklu mieszanym spala 8,1 litra na każde pokonane 100 kilometrów. Samochód został wyposażony w zmodyfikowany ulot dolotowy, którego zadaniem jest doprowadzanie jak największej ilości powietrza do turbosprężarek.
Z ciekawych zastosowań wykorzystanych przy produkcji Opla Astry OPC warto zwrócić uwagę na funkcję ramp control. System ten jest odpowiedzialny za odpowiednie ustawienie amortyzatorów, co zapobiega utracie przyczepności nawet podczas jazdy z dużymi prędkościami. Obok ramp control pojawiła się funkcja roll control, która odpowiada za minimalizowanie przechyłów samochodu na boki. Oba systemy doskonale spisują się podczas jazdy, przez co Astra zachowuje doskonałe właściwości jezdne niezależnie od warunków drogowych.
Za hamowanie odpowiedzialne są fabrycznie zamontowane elementy układu hamulcowego Brembo. Doskonale zarówno pod względem wizualnym jak i skuteczności prezentują się wentylowane, perforowane i dodatkowo chłodzone tarcze hamulcowe w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami. Za komfort jazdy kierowcy oraz pasażera odpowiedzialne są ultralekkie fotele kubełkowe o możliwym ustawieniu w 18. konfiguracjach. Z wyglądu zewnętrznego z kolei w oczy rzucają się 19. calowe felgi, które w razie potrzeby można zastąpić rozmiarem o jeden cal większym. Ceny Opla Astry OPC zaczynają się od 127 950 złotych. Samochód będzie produkowany wyłącznie w polskiej fabryce Opla w Gliwicach.
Brak komentarzy.