Seryjna produkcja Opla Corsy rozpoczęła się w 1982 roku. Od tego czasu wypuszczono cztery generacje Corsy, które zawsze stanowiły mocną konkurencję w swoich segmentach samochodowych. Jak na tle rywali prezentuje wypada najnowszy Opel Corsa D?
Opel Corsa pierwszej generacji mierzył 365 centymetrów długości. Auto wraz z kolejnymi generacjami rozrastało się, ale najnowszy Opel Corsa stanowi największy przeskok i powoli gabarytami zaczyna odbiegać od konkurentów w swoim segmencie samochodowym. Ponad 4 metry długości, 171 centymetrów szerokości oraz 149 cm wysokości sprawia, że auto można wrzucić do jednego worka z autami kompaktowymi. A może spore rozmiary są największą zaletą Corsy?
Pierwszy rzut oka na Opla Corsę sprawia, że auto nie wydaje się masywne. Agresywnie, ale nadzwyczaj atrakcyjnie poprowadzona linia nadwozia sprawia, że auto posiada delikatne zacięcie sportowe. Spore reflektory, wyraziste nadkola oraz subtelna linia okien dodają charakteru całej konstrukcji. Wydaje się, że Corsa najnowszej generacji może się podobać nawet wybrednym osobom, które nie potrafią przekonać się do najnowszych Opli.
Potężne jak na ten segment samochodowy wymiary musiały znaleźć odwzorowanie w ilości przestrzeni wewnątrz pojazdu. Na ogromny plus zasługuje przestrzeń z przodu pojazdu, która umożliwi komfortowe podróżowanie wszystkim osobom – nawet tym, których wzrost dochodzi do dwóch metrów. Nieco gorzej jest z przestrzenią z tyłu auta. Dłuższe trasy z trójką dorosłych osób na tylnej kanapie raczej nie wchodzą w grę, ale miejsca w zupełności powinno wystarczyć dla dwóch osób średniego wzrostu.
Pozycja za kierownicą jest dość niska, ale regulowany w wielu zakresach fotel sprawia, że każdy prędzej lub później znajdzie swoją, optymalną pozycję. Ilość elektryki jest znacznie mniejsza niż w o wiele większej Insigni, co dla wielu jest kolejnym atutem. Na dodatkową uwagę zasługują cztery tuby nawiewów, które wraz z podobnym opakowaniem zegarów nie potrafią się wystrzec porównań do samochodów Alfa Romeo. Mimo wszystko, całość prezentuje się nadzwyczaj atrakcyjnie.
Opel Corsa posiada wiele udanych wersji silnikowych. Dobrymi propozycjami w zakresie silników benzynowych wydają się być motory o pojemności odpowiednio 1,2 oraz 1,4 litra, które zapewniają lepszą kulturę pracy oraz osiągi w porównaniu do najsłabszego, trzycylindrowego silnika. Dla osób ceniących wyższe osiągi stworzono silnik o pojemności 1,6 litra oraz mocy 150 koni mechanicznych montowany w wersji GSI oraz OPC, gdzie można znaleźć identyczną pod względem pojemności jednostkę napędową, która dzięki turbodoładowaniu uzyskuje moc o 42 konie mechaniczne większą. Wyraźnie przekłada się to na osiągi, gdyż Opel Corsa OPC osiąga pierwsze 100 km/h na liczniku w czasie około 7 sekund. Dla osób preferujących silnik zasilane olejem napędowym przygotowano fiatowski silnik o pojemności 1,3 litra, który jest produkowany w Polsce oraz mocniejszy 1,7 CTDI o mocy 125 KM. Silniki 1,3 CTDI, w których rozrząd przenoszony jest za pomocą łańcucha są gwarancją długotrwałej i mało awaryjnej eksploatacji. Oba silniki zapewniają podobny poziom zużycia paliwa, przez co lepszą propozycją wydaje się być mocniejsza jednostka napędowa.
Opel Corsa D jest dobrą propozycją dla osób szukających auta wykorzystywanego w codziennej eksploatacji. Idealnie nadaje się do miasta, a umiejętne dobranie silnika sprawi, że jest w stanie doskonale spisywać się w dłuższych podróżach. W środku jest wystarczająca ilość miejsca dla czteroosobowej rodziny, a stylistyka samochodu sprawia, że będzie on atrakcyjny pod kątem wizualnym na przestrzeni przynajmniej kilku lat.
Brak komentarzy.