Od przyszłego roku samochody niemieckiego koncernu Opla nie będą dostępne w sprzedaży na chińskim rynku motoryzacyjnym – tak wynika z informacji podanych przez Reutersa.
Prezes niemieckiego koncernu – Karl-Thomas Neumann podkreśla, że zarząd Opla i tak zbyt długo odkładał definitywne wycofanie się z rynku w Chinach. Na inwestycje na tamtejszym rynku Opel wydał wiele milionów euro, co oczywiście nie wróciło się nawet w małym procencie. Warto wspomnieć także o kosztach budowania świadomości marki Opel, które również nie należały do najniższych.
W Chinach łącznie utworzono sieć 22 dealerów, którzy sprzedali w minionym roku zaledwie 4365 nowych egzemplarzy Opla. Dla porównania, w tym samym czasie właściciel niemieckiego koncernu – General Motors sprzedał w Chinach ponad 810 tys. aut marki Buick. Różnica zatem pomiędzy podanymi wynikami sprzedażowymi jest kolosalna. Sprzedaż Opli na chińskim rynku zostanie oficjalnie zakończona już w styczniu 2015 r.