Najnowsze dane CEPIK-u wykazały, że w pierwszym półroczu 2013 roku najczęściej kupowanym samochodem przez Polaków był Opel Astra. Tylko w okresie od stycznia do końca czerwca najnowszą Astrę zakupiło 2187 kierowców.
Jeżeli chodzi o poszczególne wersje nadwozia to kierowcy szczególnie upodobali sobie odmianę hatchback, której z salonów wyjechało 1684 egzemplarze. Oznacza to wzrost sprzedaży na poziomie 4% w zestawieniu z analogicznym okresem minionego roku. Natomiast najchętniej wybieraną wersją wyposażeniową była Enjoy wraz z wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra i mocy 115 KM. Wspomniana jednostka napędowa montowana była w zdecydowanej większości, bo aż w 75% modeli.
Szef Opla w Polsce, Wojciech Mieczkowski przyznał, że na opisywany sukces złożyło się wiele czynników jak różnorodność wyboru wersji silników i nadwozia, doskonale przygotowana oferta dla klientów indywidualnych, wzorowe działania komunikacyjne polskiego oddziału Opla z Borussią Dortmund, w wyniku której powstała reklama z trójką polskich piłkarzy oraz naturalnie doskonałe samochody produkowane w fabryce w Gliwicach.